staartje Mongolie en beginnetje Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Leonie Eggink - WaarBenJij.nu staartje Mongolie en beginnetje Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Leonie Eggink - WaarBenJij.nu

staartje Mongolie en beginnetje Canada

Blijf op de hoogte en volg Leonie

01 Juni 2013 | Canada, Vancouver

Ik ben inmiddels veilig in Canada aangekomen. Maar laat ik beginnen waar ik de vorige keer gebleven was: de Gobi Woestijn! Zoals ik al schreef was het geweldig. Ontzettend mooie stukken uitgestrekte natuur gezien. Sommige stukken langer dan gepland, want onze auto heeft elke dag wel even stilgestaan vanwege ongeplande problemen... Gelukkig hadden we een superchauffeur, Oggi genaamt. Hij had een geweldige lach en wist alles te repareren. De eerste dag was het alleen een lekke band, maar het werd steeds ernstiger. De laatste twee dagen hadden we erge problemen met het opstarten van de auto, en op het moment dat je geen gas gaf, sloeg 'tie af. Bleek uiteindelijk dat op de laatste plek waar we getankt hadden, ze graag wilden besparen en de brandstof hadden aangelengt met water! Gelukkig had onze oud russisch busje twee tanks, waardoor we niet helemaal reddeloos verloren waren. De meeste nachten hebben we in Gers doorgebracht, maar we hebben ook een nacht gekampeerd. Geweldig! Weer terug in UB heb ik eerst heerlijk gedoucht, na zes dagen zonder stromend water was ik hier wel aan toe!

In UB heel veel dingen gedaan en meegemaakt, te veel om allemaal op te schrijven, zo mocht ik bijvoorbeeld een sjaman ontmoeten! Dit is zeer speciaal, en ik had niet eens durven hopen dit mee te maken. Behalve het hele geest-oproep-ritueel te mogen zien, mocht ik, toen de 200 jaar oude geest in haar lichaam was, ook nog vragen over mijn toekomst stellen. Omdat ik niet wilde weten hoe mijn verre toekomst eruit ziet, vroeg ik of ik na mijn reis veilig thuis zou komen, en dat zal ik. Toen vroeg ze of ik nog meer vragen had. Toen vroeg ik wat ze voor mijn nabije toekomst ziet. Het eerste wat ze zei was dat ik over drie jaar (niet echt nabij...)een zoon heb! haha, zo papa en mama dan weet je dat alvast, jullie zijn over drie jaar opa en oma! :)

IK heb ook nog een trip naar het noorden van Mongolie gemaakt naar het KHovsgol meer. Dit is een heel groot en diep meer. Het bevat 2 tot 3 procent van 's werelds vers water. Het meer was nog bijna helemaal bevroren en het zag er geweldig uit. Als je stil was kon je het horen smelten en breken. De natuur hier ziet er weer heel anders uit dan wat ik tot nu toe had gezien. Heel veel bergen en bos. Ik heb hier ook paardgereden. Op de terugweg van onze paardrij-tour, kwamen we de yaks van de familie waar we logeerden tegen. Ik zag dat onze gids de yaks bijeen begon te drijven, en ik begon te helpen. Toen hij dat zag stak hij zijn duim op. Toen hebben we samen al galopperend de yaks terug naar de ger gedreven. Ik heb genoten, dit was misschien wel mijn gaafste ervaring in Mongolie!

De vlucht naar Canada ging prima. Ik zat naast een canadese man en raakte met hem aan de praat. Ik weet niet meer hoe we erop kwamen, maar we hadden het op een gegeven moment over bigfoot. Hij geloofde hier echt in, en had als verklaring dat bijna niemand ze ooit ziet dat ze telapatisch zijn. Ze voelen het blijkbaar wanneer mensen in de buurt zijn/komen. Juist ja....

In vancouver de trein genomen naar downtown en daar een taxi naar een hostel genomen. de eerste dag vooral geslapen een jetlag van een tijdsverschil van 15 uur gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik zit nu op dag drie van mijn canadese avontuur en ben nog steeds een beetje ontregeld. Dag twee ben ik met een wandel-tour door downtown vancouver meegeweest. Wat een rust na UB! Geen getoeter, stoplichten waar op gereageerd wordt, en niet zo veel smog. Heel fijn!
Vandaag een tour geboekt. Ik vertrek woensdag. Het is een hop-on-hop-off tour. Dat houd in dat wanneer ik ergens langer wil blijven, dat geen probleem is. De tour heeft een minimum van 15 dagen, maar ik denk dat ik er het dubbele van ga maken. De plaatsen die ik in ieder geval ga bezoeken zijn: Victoria, Tofino, Whistler, Banff en Jasper. Het zijn er nog meer, maar die schieten me nu zo een, twee, drie, niet te binnen.

Zo, dit was het voor nu weer even. heel veel liefs vanuit Vancouver!
oh ja, ik wilde ook nog even zeggen dat ik alle berichtjes zeer waardeer! Dank daarvoor! :)

  • 01 Juni 2013 - 22:34

    Hetty:

    Jeetje Leo, da's weer heel wat anders. Terug in de wereld waar regels te over zijn en mensen (als je mazzel hebt) ze ook nog in ere houden (als het er tenminste niet teveel zijn...).
    Volgens mij heb je weer een hele gave tour voor de boeg. Geniet ervan en maak maar veel mooie foto's. Ik wil er graag een aantal zien!
    Pas goed op jezelf en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

    Liefs, Hetty

  • 02 Juni 2013 - 11:13

    Opa Paul En Oma Annie:

    Dag lief stoer kleinkind van ons.
    Zojuist je geweldige reis ervaringen gelezen en moet je zeggen ik ben er erg van onder de indruk.
    Wt een ondernemend mens ben je !!!!!
    We vinden het heerlijk om je berichten te ontvangen en dan weten we waar je mee bezig bent en reizen zo in gedachten met jou mee.
    Geniet !!!!
    Heel veel liefs en dikke kussen Opa en Oma

  • 02 Juni 2013 - 12:33

    Rie:

    Ha Leonie, wat een heerlijk verslag en wat een belevenissen, heerlijk! Je schrijft het ook zo dat ik bijna het gevoel heb het zelf mee te maken , vooral dat samen drijven van de yaks. En dan die mededeling dat je over 3 jaar een zoon hebt, wordt ik over-oma! Ha, Ha!!!! Nu weer heel wat anders. Volgens mij heb je weer een mooie tocht geboekt met weer heel andere dingen, misschien iets minder ruig. Geniet met volle teugen! Tot de volgende keer,veel liefs van oma

  • 03 Juni 2013 - 14:31

    Gert:

    Hoi Leonie!
    Wat een prachtige verhalen! Je ervaringen met de auto dien me een beetje denken aan Afrika, maar dan erger! Ik zal die manier van energiebesparing hier binnen het planbureaus eens opperen als mogelijke optie voor de Nederlandse overheid... Eens kijken wat er gebeurt!
    Toen ik de foto's zag van de sjamaan dacht ik dat het om een leuk toneelstuk ging van jullie voor de kinderen. Blijkt het dus echt te zijn (of toch een toneelstukje...?). Om de voorspellingen uit te laten komen moet je dus maar snel op zoek naar een knappe Canadees!
    Yak-drijven te paard: da's toch wel cowboytje spelen in het kwadraat! Wat ga je in Canada doen om dat te overtreffen? Orca's voeren??
    Ik hoop dat je je jetlag intussen te boven bent en flink geniet van de Canadese Westkust. Ik zie dat het weer daar ongeveer net zo is als bij ons: beetje zon, 12 graden, dus dat zal je niet belemmeren. Heel veel plezier en tot het volgende bericht, hug, Gert

  • 03 Juni 2013 - 14:33

    Gert:

    p.s. ik zie nu dat die 12 graden de minimumtemperatuur is bij jou, en dat het 20 graden wordt... Dat is om jaloers op te worden! Bij ons wil het maar moeizaam lente worden... Pas op dat je niet verbrandt, Gert

  • 11 Juni 2013 - 15:26

    Gerlinda:

    Wat een reis, leonie. Dat vergeet je je hele leven niet meer. Sterker nog, daar heb je je hele leven lol van! Hoe ga je mijn neefje noemen? Kus, ger

  • 12 Juni 2013 - 23:20

    Zorro:

    he leonie, weer een net aan gezonde dosis avontuur zie ik. gezien ik binnen nu en drie kwartier een overhemd opgevouwen moet hebben is mijn tijd gelimiteerd, maar ik wilde je in ieder geval even feliciteren met je zoon. hoe gaat het mannetje noemen? coen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Leonie

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 5227

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 20 December 2014

Nieuw-Zeeland

30 Mei 2013 - 11 Juli 2013

canada

15 April 2013 - 31 Mei 2013

Mongolie

Landen bezocht: