De Gobi woestijn - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Leonie Eggink - WaarBenJij.nu De Gobi woestijn - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Leonie Eggink - WaarBenJij.nu

De Gobi woestijn

Door: Leonie Eggink

Blijf op de hoogte en volg Leonie

11 Mei 2013 | Mongolië, Ulaanbaatar

Na mijn laatste blog is er best veel gebeurd. Allereerst is mijn project veranderd. Ik kwam met Fanny zoals elke ochtend aan bij de kinderopvang, maar er waren geen kinderen. Wij vroegen waar de kinderen waren, wat er aan de hand was, maar aangezien niemand engels sprak kregen wij geen verstaanbaar antwoord. Anderhalf uur later vonden we iemand die engels sprak en die vertelde dat de dag ervoor iemand van de bouwinspectie langs was geweest en had verteld dat het gebouw onveilig was en instortingsgevaar had. De overheid heeft toen besloten om de dagopvang te sluiten. Ze hebben nog wel een andere kleindere locatie; hier krijgen de kinderen nog wel hun therapie, maar de rest van de dag zitten ze nu thuis. Dit is/was de enige dagopvang voor gehandicapte kinderen, dus ik hoop dat ze snel een oplossing vinden! Aangezien er voor Fanny en mij zonder kinderen weinig te doen was (we zijn geen fyiotherapeuten), zijn we naar het kantoor van project abroad gelopen. Die pleegden een aantal telefoontjes, bevestigden ons verhaal en vonden binnen een uur een nieuwe plek voor ons. We werken nu bij een gewone dagopvang voor kinderen van twee tot zes jaar oud. Ze hadden maar 1 carer nodig. Verder hadden ze ook een leraar engels nodig. Aangezien Fanny totaal geen zin had om leraar te zijn, en ik dat geen probleem vond, ben ik nu dus lerares engels voor kinderen van drie tot zes jaar. Ik geef zo'n drie lessen per dag van verschillende niveau's. Het is best lastig want de officiele lerares engels kent wel alle liedjes en verhaaltjes uit haar hoofd, maar buiten dat spreekt ze geen woord engels. IK vroeg haar of ze wilde vertalen dat ik wilde dat de kinderen stil zijn als ik een verhaal vorlees. ze knikte, zei oke en vertaalde vervolgens niiets. Ze had geen idee wat ik zei. Dit gebeurd vaker; ik stel haar een open vraag en ze antwoord met ja.. Het is een uitdaging dus!
Behalve dat ik nu ineens een lerares ben is er nog meer gebeurd in de afgelopen anderhalve week. IK ben naar de Gobi woestijn geweest! Ik heb met nog drie andere project s abroad vrijwilligers en twee ' gewonne' reizigers een vijf-daagse tour gemaakt. Normaal wordt deze tour in zeven dagen gedaan, maar omdat wij niet te lang van ons werk wilden en konden weg blijven, hebben we het in vijf dagen gedaan. Dat betekende wel dat we heel veel in de auto hebben gezeten. Ik denk dat we in totaal zo'n 1500 kilometer hebben gereden. We hebben echt ontzettend mooie landschappen gezien. Toen we de stad eenmaal uit waren kon je heel goed zien dat dit het dunstbevolkte land van de wereld is. Je kan echt een paar uur rijden zonder ook maar een mens tegen te komen. Ik heb gonoten van de eindeloze steppe en woestijn. We zijn onder andere bij ' the flaming cliffs' en 'the sanddunes' geweest. Ik heb ook kameel gereden in de woestijn! Heel erg leuk allemaal.
Ik wilde nog veel meer schrijven, maar het internet cafe waar ik nu gebruik van maak gaat dicht dus dit was het voor deze keer!

  • 11 Mei 2013 - 11:38

    Hetty:

    Ha Leonie, wat een verandering! Nu ben je ineens lerares! Kun je je pedagogische n didactische kwaliteiten goed gebruiken, leuk!!! Veel plezier, ik kijk uit naar je volgende blog! Groetjes vanuit Barcelona, Goof en Hetty.

  • 11 Mei 2013 - 11:40

    Rie Eggink:

    Hoi leonie, wat een veranderingen! Weer een andere ervaring. Geweldig dat je die reis naar de Gobiwoestijn al gemaakt hebt, en kameel gereden hebt, die was wel erg hoog.
    Geniet van al je belevenissen en succes met het leren (verstaan) van de taal.
    Liefs van oma

  • 11 Mei 2013 - 11:56

    Gert:

    Wat een verhaal! We hadden je foto's al gezien, maar dit maakt het veel mooier. Is het je gelukt je prioject ook hier te verlengen? Wel spannend, nu ineens juf Engels, die meer en beter Engels spreekt dan de echte juf! Veel succes, we kijken uit naar je volgende verhaal. XXX

  • 23 Mei 2013 - 22:36

    Ouwe Gek:

    he leonie! wat een verhalen joh, klinkt als een avontuur pur sang. en wat een boel nieuwe mensen, plekken en kamelen en ervaringen. veel plezier verder :) groet! coen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 5230

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 20 December 2014

Nieuw-Zeeland

30 Mei 2013 - 11 Juli 2013

canada

15 April 2013 - 31 Mei 2013

Mongolie

Landen bezocht: