De laatste weken in Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Leonie Eggink - WaarBenJij.nu De laatste weken in Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Leonie Eggink - WaarBenJij.nu

De laatste weken in Canada

Door: Leonie Eggink

Blijf op de hoogte en volg Leonie

09 Juli 2013 | Canada, Vancouver

Om maar even te beginnen waar ik de vorige keer was gebleven: Ik heb gesprongen!!! Het was heel gaaf en heel eng tegelijkertijd. Ik ben met nog drie anderen van de moose-tour ernaartoe gegaan, en toen we in het pendelbusje stapten hoorden we het nummer "jump" uit de boxen komen. Wij dachten eerst dat de chauffeur dat expres had gedaan, maar het was gewoon toevallig op de radio. Erg toepasselijk vonden wij. Ik was zoals ik al schreef heel erg zenuwachtig, en toen we de brug op liepen en zagen hoe hoog 53 meter eigenlijk is, werd ik er niet rustiger op. :) Voor ons was een moeder met drie kinderen, waarvan de jongste 6 jaar was, en zij sprongen allemaal, dus toen moesten wij natuurlijk ook wel springen! Heel erg gaaf en ben blij dat ik het heb gedaan.
Na de bungeejump in Whistler weer terug gegaan naar Vancouver. Daar ben ik naar het Vancouveraquarium gegaan. Heel erg gaaf, veel mooier en groter dan ik had verwacht. Ze hadden zelfs twee soorten dolfijnen en beluga's.
Na twee dagen Vancouver op naar Kelowna gegaan. Het was erg slecht weer, veel regen. Onderweg naar Kelowna hoorden we dat het in de Rocky Mountains nog veel slechter weer was, veel overstromingen. Uiteindelijk hebben we een extra nacht in Kelowna moeten blijven. Geen grote ramp, want het was een leuke groep en het weer was de tweede dag veel beter. De tweede morgen was de weg naar Banff gelukkig weer open en konden we onze reis vervolgen. Onderweg een paar keer gestopt bij ontzettend mooie meren (vooral lake louis vond ik geweldig) en rivieren, vooral bij de rivieren kon je goed zien dat het water level aanzienlijk was gestegen. Net voordat we Banff in reden zagen we twee grizzly beren langs de snelweg. Heel erg gaaf. Toen we Banff inkwamen bleek dat de stroom net tien minuten geleden was uitgegaan en dat de hele stad geen electriciteit had. Dit betekende bahalve een heel donker hostel ook geen warme douches, en dat was wat minder. In het centrum waren twee restaurants met een back-up generator, dus daar zijn we wat gaan drinken, de rest van het dorp had hetzelfde idee, dus het was er gezellig druk. De volgende morgen om acht uur verzameld om naar onze volgende bestemming te gaan, en net op het moment dat we de bus instapten was er weer stroom; wat een timing.. Omdat we een dag extra in Kelowna moesten blijven, moest dat ergens anders gecompenseerd worden. Voor mijn tour betekende dat, dat we inplaats van twee nachten maar 1 nacht in een wildernishostel hadden. Best jammer, maar ik ben in Jasper weer wat langer gebleven, dus ik heb gelukkig wat extra tijd gehad om de omgeving te zien. De rocky mountains zijn schitterend. In Jasper heb ik een berg beklommen, waar je, wilde je helemaal naar de top, zelfs een stukje over de sneeuw moest lopen! Zo ontzettend tof. Behalve glaciers, meren, watervallen en geweldige uitzichten, ook hier weer wildlife gezien: een grizzly en een zwarte beer (beide vlak naast de weg, dus we konden ze goed zien) berg geiten en een heleboel roofvogels. Maar ik moet toegeven dat zonder mijn vader de bioloog, ik niet elke vogel bij zijn naam kon noemen... Sorry pap.... Na Jasper weer terug naar Banff en daar ben ik een week gebleven. Heel veel lol gehad daar met andere backpackers. Ik was daar ook op 1 juli, en dat is Canada-day (dan vieren ze hun onafhankelijkheid) dus groot feest. een optocht, iedereen in het rood en wit en 's avonds zelfs vuurwerk. In Banff ben ik ook gaan raften, het was echt heel erg gaaf. Een paar keer bijna uit de boot gevallen, maar gelukkig geen een keer echt een reddingsactie hoeven uit te voeren. Elke keer wanneer we weer een flinke golf water over ons heen kregen was het wel wat koud; het water was zo'n 5 graden. Van Banff naar Kelowna, daar een nacht gebleven. In Kelowna zijn we 's avonds naar een country-bar gegaan en dat was leuk. Na Kelowna terug naar Vancouver en daar ben ik nu. Over twee dagen weer naar huis. Een heel dubbel gevoel. Ik heb het hier geweldig naar mijn zin. Ik heb zo veel mooie dingen mogen zien en meemaken en ik heb zulke leuke mensen ontmoet. Maar aan de andere kant heb ik ook wel weer zin in een vaste plek, reizen is geweldig maar na drie maanden ook best vermoeiend. Ik ga nu nog even intens genieten van mijn laatste dagen hier en zie jullie allemaal snel!! Een dikke knuffel vanuit Vancouver!

  • 09 Juli 2013 - 07:23

    Hetty:

    Leonie, wat heerlijk om zo je verhalen te lezen. Het zit er bijna op... ik kan me voorstellen dat dat een dubbel gevoel geeft. Maar iedereen kijkt er ook naar uit om je weer te zien en je uitgebreidere verhalen te horen. Kom anders gewoon gezellig een keertje naar Veenhuizen, dat zou leuk zijn! Groetjes en tot gauw, Hetty.

  • 09 Juli 2013 - 09:25

    Oma Mourits:

    .Lieve Lieve Leonie, wat heerlijk weer zo,n vrolijk verhaal en denk dat het eind van de week wel weer echt terug komen is voor je. Maar ik moet zeggen dat ik het heerlijk zal vinden om je weer te zien. voor nu een dikke zoen en..hier komt nog iemand voor je

    Hai Lieve Miep, ben nu in Den Dolder bij opa en oma, want we gaan zo naar Teteringen voor een begrafenis, een broer van opa is overleden. Heerlijk om je gisteravond even gesproken te hebben, je verslag is weer top, ik verheug me op alle verhalen én op een dikke knuffel!! Heel veel liefs, je ouder moeder.

  • 09 Juli 2013 - 10:36

    Gert:

    Vanochtend in de trein meteen je verslag gelezen op het Blackberry-piepschermpje. Nu tijdens de koffie even overgedaan op een normaal scherm.
    Stoere topper: jumpen, raften, knuffelen met grizzly's... Dat wordt thuis weer behelpen, gewoon op je fietsje door de Voorstraat i.p.v. over gletsjers en Gizmo als surrogaat-black bear... En wat die (roof)vogels betreft: ik had je graag meegekeken en je ingefluisterd wat het allemaal was. Bij ons is het toch allemaal wat minder spectaculair: als actueel hoogtepunt: er zit een merel te broeden in onze tuin :-).
    Nog twee dagen en dan horen we je verhalen graag rechtstreeks. Tot ziens op Schiphol!

  • 09 Juli 2013 - 13:23

    Rie:

    Leonie, wat geweldig wat je allemaal hebt gedaan en meegemaakt! Heel erg gaaf! Je schrijft er ook zo goed over, ik heb ook nu weer het gevoel dat ik in gedachten met je mee reis. Leuk dat dat je Lake Louise ook zo mooi vond, vond ik namelijk ook, dat had toch iets extra's vergeleken bij de andere meren. Jij hebt natuurlijk veel meer gezien dan ik in die paar weken maar heel veel komt als een film bij mij terug. Geniet nog even en ik wens je een heel goede en veilige terugreis en tot in Nederland. liefs van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Leonie

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 5211

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 20 December 2014

Nieuw-Zeeland

30 Mei 2013 - 11 Juli 2013

canada

15 April 2013 - 31 Mei 2013

Mongolie

Landen bezocht: