vancouver Island & Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Leonie Eggink - WaarBenJij.nu vancouver Island & Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Leonie Eggink - WaarBenJij.nu

vancouver Island & Whistler

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 Juni 2013 | Canada, Whistler

Met de Moose travel tour ben ik naar vancouver Island gegaan. Daar zijn we eerst naar Tofino gegaan. Daar heb ik een geweldige excursie gedaan. Met een zodiac zijn we naar de hot springs gegaan. Dat zijn kleine poeltjes met heel erg warm water. Zo warm dat je er wel een paar minuten in kan zitten, maar dan moet je er echt even uit om af te koelen. De boottrip ernaartoe (en terug) was supergaaf. Met de zodiac stoven over de zee met golven van soms wel vijf tot 6 meter hoog. Het voelde soms net een achtbaan. Maar die achtbaan rit had wel hele mooie onderbrekingen! Op de heen- en terugweg hebben we heel veel wildlife gezien. o.a. twee grey whales, drie otters, een aantal zeehonden, een heleboel zeeleeuwen en twee zwarte beren! Zo ontzettend gaaf! We hadden trouwens wel geluk hiermee want ik hoorde later dat de volgende moose groep, twee dagen later, alleen wat otters heeft gezien. Tofino beviel me zo, dat ik wat langer ben gebleven. Ik heb de omgeving wat ontdekt, heb mooie stranden gezien en veel lol gemaakt met bruce (andere reiziger) en Jessica (beheerder van het huis waar we verbleven). Na Tofino doorgegaan naar Victoria. Daar zijn we 's avonds uiteindelijk in een karaokebar beland. Het was een beetje een raar vertrek, erg afgelegen achter een parkeerplaats, piranha's in een aquarium en vreemde types mensen. Als dit een plek was voor de lokale maffia voor hun witwas-praktijken, zou me dat niets verbazen. We vielen een beetje uit de toon.... :)
Na Victoria weer terug naar Vancouver, en de volgende dag op naar Whistler. Op de heenreis een paar hele mooie watervallen gezien. Terwijl we in de bus zaten vertelde Cam, onze chauffeur, dat hij twee vrienden in de buurt had die een klein vliegtuigje hadden en dat we voor $45 daarin meemochten om canada voor een kwartiertje van bovenaf te bekijken, hij vroeg wie daar interresse in had. Ik natuurlijk! (ik was zeker niet de enige). Het was echt een klein vliegtuigje, inclusief piloot pasten er maximaal 4 personen in. Het was heel gaaf, we kregen allemaal een koptelefoon op, zodat we met elkaar konden praten (zoals je in films in een helikopter ziet). Na ong. vijf minuten vroeg de piloot of we iets tofs wilden doen, natuurlijk zeiden wij. Het gevolg was dat de piloot heel even de motor uit zette, waardoor we een beetje naar beneden stortte. Aan adrenaline in mijn lijf geen tekort. :)
In Whistler heb ik weer besloten om hier wat langer te blijven. Het is hier heel mooi. Ik heb een paar mooie wandelingen gemaakt. Ook heb ik een Zipline-tour gedaan. Heel erg gaaf, sommige lijnen waren meer dan 600 meter lang en had je een snelheid van zo'n 70-80 km/u!!! Het was in het begin was het een beetje regenachtig, maar omdat we steeds onder bomen stonden, hadden we daar geen last van. Die regen had tot gevolg dat er bij een van de lijnen een regenboog was te zien, heel gaaf, want nu "vlogen" we onder de regenboog door! Verder ga ik ook nog bungeejumpen, dat wilde ik vanaf het begin al, maar heb het steeds voor me uit geschoven, gisteren moest ik het toch echt doen van mezelf en stond met trillende handen voor het kantoor om het te boeken en binnen nu en drie uur heb ik waarschijnlijk gesprongen (of iemand heeft me geduwd) Ik heb er zin in maar ik pies ook een beetje im'n broek van angst...
Vanmiddag terug naar Vancouver en donderdag op naar Kelowna richting de Rocky Mountains!

  • 17 Juni 2013 - 19:15

    Gert:

    He Leo, we zijn inmiddels een paar uur verder.... Leef je nog en heb je weer een droge broek aan? Met andere woorden: heb je de sprong gewaagd, en hoe was het? Ik ben heel erg benieuwd. Heerlijk dat je me gisteravond gebeld hebt. Prachtig vaderdagcadeau. Heel veel plezier en mooie dingen gewenst, en tot een volgend bericht!

  • 17 Juni 2013 - 19:24

    Hetty:

    Potverdorie Leo, jij hebt wel lef!!!
    En wat maak je weer gave dingen mee! Geniet er nog maar heerlijk van, zoiets maak je niet vaak mee.
    We kijken weer reikhalzend uit naar je volgende verhaal.

    Liefs, Hetty en Goof

  • 17 Juni 2013 - 21:49

    Mirjam:

    Hai Miep, wat een lef en durf! Ik was niet zo blij dat je nog contact had met Paul, want nu wist ik precies hoe laat je zou springen, en ik heb het toch niet zo op die tak van sport. Maar: You did it!! Dit stond al jaren op je to-do list, super!'Dikke kus (over driie weken en drie dagen weer een échte dikke knuffel........) Liefs, de moeder.

  • 17 Juni 2013 - 21:54

    Rie:

    Geweldig wat een avonturen maak je mee! Je durft hoor. Je hebt het ook wel getroffen met die tocht dat je zoveel gezien hebt, heerlijk. Nu op naar de volgende belevenissen in weer een heel ander gebied. Geniet er met volle teugen van! liefs, oma

  • 17 Juni 2013 - 22:26

    An Mourits:

    Wat een heerlijk bericht weer en...is je broek weerdroog ?
    kind ,kind wat beleef je veel .ik vind jou super gaaf hoor!!!
    Ik moet je wel zeggen dat ik iedere dag in gedachten met je mee reis maar wel jammer dat ik
    al dat moois niet zie.
    Geniet van jouw verhalen hartstikke bedankt en heeeel veel dikke kussen van mij

    Oma Annie

  • 03 Juli 2013 - 19:57

    Gerlina:

    Mijn god, wat gaaf!!!!!!!!!!!!!! Ik lees het nu pas, maar waarom schrijf je niet wat vaker.
    Dikke kus en geniet. Xxxxx ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Whistler

Leonie

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 5212

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 20 December 2014

Nieuw-Zeeland

30 Mei 2013 - 11 Juli 2013

canada

15 April 2013 - 31 Mei 2013

Mongolie

Landen bezocht: