De eerste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Devonport, Nieuw Zeeland van Leonie Eggink - WaarBenJij.nu De eerste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Devonport, Nieuw Zeeland van Leonie Eggink - WaarBenJij.nu

De eerste week Nieuw-Zeeland

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

15 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Devonport

Ik ben nu ruim een week in Nieuw-Zeeland; tijd voor een kort reisverslag dacht ik zo! De vlucht hier naartoe was wel oké. Wat vertraging op gelopen bij Dubai vanwege erge mist, en tijdens de vlucht drie huilende baby's voor me, maar verder was het prima. In Auckland werd ik opgehaald door Tanya. Thuis (voelt nog een beetje gek om het thuis te noemen) Ontmoette ik de rest van het gezin, Tanya's man Craig, en de jongens Levi en Jude. Levi is de oudste en is 4,5 jaar. Jude is 2,5 jaar. Ze zijn allemaal heel lief voor me en ze doen er alles aan om me thuis te laten voelen. Ik heb de afgelopen week nog niet heel veel tijd alleen met de kinderen gehad. Ik heb veel meegelopen met Tanya en Athene, de vorige oppas. Ze maken mij wegwijs in Devonport/Auckland en laten zien wat de jongens leuk vinden om te doen. Ik heb een autotje tot mijn beschikking om de jongens naar school/zwemles/muziek/voetbal te brengen. In het begin moest ik nog heel erg wennen. Het is een automaat, tel daar het links rijden erbij op en het onbekend zijn in de omgeving en tel uit je winst... Maar het links rijden went aardig snel en ook het rijden in een automaat gaat goed. Ik vind het alleen nog lastig om mijn weg te vinden. Alles lijkt erg op elkaar en we nemen veel verschillende routes, dus dat helpt niet echt voor het onthouden. Tanya vertelde dat ze nog wel ergens een gps hadden, dus heb ik gevraagd of ze die zou willen opgraven. Dan zou ik me veel zekerder voelen. Om in mijn eentje te verdwalen vind ik niet zo'n ramp, maar met twee kleine kinderen achterin; geeft me toch niet zo'n fijn gevoel.
Toen ik Jude net ontmoette was ik bang dat ik hem heel moeilijk kon verstaan. Hij heeft een grote woordenschat maar de letter f en s kan hij nog niet uitspreken. Maar ook dat gaat best goed. Je leert woorden herkennen. Hij is helemaal gek van de brandweer. dus als hij het over tire (wielen) heeft, weet ik dat hij het eigenlijk over fire (vuur) heeft. Jude is een soort van zindelijk. Hij draagt overdag geen luier meer, (joepie!!!) maar heeft nog wel heel vaak ongelukjes (jammer!!).
Ze hebben ook twee katten: Clover en Truffle. Ze zijn echt ontzettend lief, één van de twee licht nu naast me te slapen.
De afgelopen dagen waren er berichten dat er een cycloon zou overkomen, maar dat valt allemaal erg mee. Het is wel erg regenachtig, en er stond gisteren een flinke wind, maar dat was alles. Ik zit vlakbij de zee, en dat is heerlijk. donderdagavond zijn we met z'n allen nog even naar de zee gelopen voor een avond-zwempartij. :)
Volgende week heb ik mijn drie-daagse introductie in een hotel in Auckland met andere nieuwe au pairs, en ik verwacht om daarna echt aan de slag te gaan. Ik heb nog niet mijn rooster gekregen, dus ik weet nog niet precies hoe mijn dagen eruit gaan zien. Volgend weekend hebben we hier een bbq ter ere van mijn verjaardag. Tanya heeft verschillende leden van haar familie uitgenodigd die ongeveer dezelfde leeftijd hebben als ik, heel lief van haar.

  • 16 Maart 2014 - 11:15

    Rik Van Soest:

    Hey super leuk zeg om zo op de hoogte te blijven van je avonturen!
    Hoop je snel weer een x te spreken

  • 16 Maart 2014 - 11:26

    Oma Mourits:

    Leonie wat heerlijk om jouw verhaal te lezen en.....als jij dit bericht gaat lezen ben jij jarig !!!!! hiep- hiep hoera. Op een afstand geef ik jou een knuffel zo hard ik kan.Ik ben heel blij dat wij in Nieuw Zeeland geweest zijn want nu kan ik me een beetje voorstellen waar je vertoeft. Je schreef in je verhaal dat je lopend naar zee gaat , mmmmmm zou wel mee willen hoor. leonie wij gaan morgen, samen met Opa op jouw gezondheid klinken Heerlijk om op deze manier cntact met jou te hebben,ga ik gebruik van maken hoor. Lief kleinkind van ons heel en heel veel kussen en tot snel . Oma Annie

  • 16 Maart 2014 - 11:31

    Mourits:

    heb ik al gedaan . waarom wil dit bericht niet geplaatst worden

  • 16 Maart 2014 - 19:56

    Mirjam:

    Heerlijk dat we je zo vaak via skype, mail, telefoon en what's app kunnen spreken! super leuk om dit verslag te lezen,zal eens kijken of ik een leuke kaart vaneen (nederlandse ) brandweerauto kanvinden......
    xxxx

  • 18 Maart 2014 - 19:46

    Oma:

    Ha Leonie, In de eerste plaats nog van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag en een heel dikke kus van mij. Dit nogmaals voor het geval je mijn smsje niet ontvangen hebt. Erg leuk je verslag te lezen en te horen dat de eerste indrukken zo goed zijn en ons op die manier op de hoogte houden. Fijn dat je verjaardag op die manier aandacht krijgt, ik hoop dat je er van genoten hebt. Leonie ik ga vanavond het glas op jou heffen en je een heel fijn jaar toewensen! Liefs en dikke zoen van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Devonport

Leonie

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1570
Totaal aantal bezoekers 5200

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 20 December 2014

Nieuw-Zeeland

30 Mei 2013 - 11 Juli 2013

canada

15 April 2013 - 31 Mei 2013

Mongolie

Landen bezocht: